21/1 - dag 29

Ärade bloggföljare!

Innan vi kör igång vill jag bara uppmärksamma att det är jubileum idag! En månad har gått utan rakning! *fanfar* *applåder* *JUBEL!* Det ska firas med ditt och datt.
Jag vill bara börja med att tacka Er för att folk faktiskt läser denna blogg. Den sprids mer och mer, känns det som. Dock förstår jag inte riktigt varför, eftersom att denna blogg är (i mina ögon) ganska ointressant. Å andra sidan är den (återigen i mina ögon) betydligt mer intressant än en blogg om t.ex. mode, matvanor eller en blogg skriven av en 14-årig flicka vars största problem är att hennes föräldrar är "dumma i huvudet". (Nu blev jag lite kritisk också. Det var kul.) Och därför kan jag ioförsig förstå Er som läser detta istället för att läsa om vilken ögonprydnad det är som passar bäst till vårens skor. Nu vet jag ju å andra sidan inte om ni följer även de bloggarna, och jag skiter mest i vilket också. MEN det är ju trots allt tack vare Er följare som jag skriver denna blogg. T.o.m. om det skulle vara så att bara en enda person har varit inne och läst under en hel månad, kommer jag fortsätta slänga upp inlägg varje fredag. Bara så att ni vet.
Vad mycket ordbajsande det blev här. Roligt.

Jag har tänkt mer och mer på en annan grej som har med bloggen att göra, och det är att jag inte får så mycket kommentarer. Och jag har ställt mig själv frågan: Varför? Sen kom jag på svaret själv. (Detta är helt påhittat i mina egna tankar, så rätta mig om jag har fel.) Hade ni kommenterat hade det nog blivit ganska stela konversationer, om man tänker på vad ämnet handlar om. Låt mig skriva ett par exempel:

Dr. Krknkrk skrev:
Vad dåligt ditt skägg växer. Varför?

Emil skrev:
Ja, jag vet. Det är ingenting jag kan göra någonting åt.

Mac McMacaman skrev:
Cool blogg! Fet idé! Jag kommer följa!

Emil skrev:
Jaha. Tack då! Det var trevligt skrivet av dig. Ja, följ gärna.

Cocos* skrev:
fiourhgurwåoeholurweaijhfoïef

Emil skrev:
Jag förstår inte riktigt vad du menar, Cocos. Du får sluta gå på tangentbordet.

*Cocos är min katt.

Och efter att ha tänkt detta, känner jag att kommentarer (än så länge) är ganska överflödiga.
Kommentarer på det?

Nu kommer veckans bilder:






Inzoomning för denna jubileumsdag:



Nu ska jag gå och göra någonting helt annat. Handla kaffe. Men vi ses igen nästa vecka!
Ta hand om varandra!
Pyss!
//Emil

Kommentarer
Postat av: mäskmarkus

jag gillar idén att katten vet hur man skriver sitt namn, men sen bara väljer att ställa sig på tangentbordet! :P

2011-01-21 @ 14:21:58
Postat av: Emil

HAHAHAHA! Ja, det är en katt som är lika smart som den är störig.

2011-01-21 @ 14:59:54
Postat av: sandra

det finns intressantare bloggar, mögelbloggen är ett exempel, men jag tänker inte länka den för då tappar du nog alla läsare, att följa hur mat möglar är ju intressantare än att titta på ditt ansikte... (?). jag har inte kommenterat innan för att jag inte kommit på nått klämmigt att säga (alla kommentarer måste väl vara klämmiga?)

2011-01-21 @ 15:14:18
Postat av: Johan

Hehe! Ruligt chillen!

2011-01-21 @ 15:38:06
Postat av: Emil

Kan du inte länka mögelbloggen? Jag är skitsugen på att se vad det är för blogg.

Jag håller med dig. Det är nog mer intressant att titta på mögelkultur än att titta på mitt skägg.

Å andra sidan är det ju lite samma sak. Något parasitliknande som bara växer och växer på något annat ganska friskt, och i viss mån, vackert. Sen är det ju något särskilt med min nuna som gör att folk vill se den varje vecka. Jag vet inte vad det är. Glasögonen kanske.

Nä, alla kommentarer måste inte vara klämmiga, men som jag nyligen skrev (se ovanstående) kan det bli ganska stelt och det kan nog kännas lite onödigt i vissa fall. Kul att ni börjar kommentera nu i alla fall! Fortsätt med det.

(Fan vad jag är dålig på att sammanfatta mig ibland)

2011-01-21 @ 15:40:00
Postat av: sandra

jaha, mögelbloggen är tyvärr föråldrad (eller som jag brukar säga: möglig.) men här har ni en länk ändå.

http://www.riketssal.se/kategori/bild/mogelbloggen/page/6/

väldigt intressant, det var min käre bror som tipsade, så tacka inte mig när ni spyr ner era platta datorskärmar!

2011-01-21 @ 21:33:12
Postat av: Emil

Varför är det rikets sal (alltså Jehovas vittnens kyrka) som är hemadressen?

2011-01-21 @ 22:34:53
Postat av: Madde

Emil blir de inte före och efter bilder varje gång? Eller de lägger du bara upp vid speciella tillfällen? Ha de gött KNÄPPIS

2011-01-23 @ 23:23:23
Postat av: Emil

Vadå före och efter? Det är ju vecka för vecka, så man kan ju jämföra själv. Jag lägger ju upp varje fredag, så på så vis blir det ju lätt att jämföra själv.

2011-01-24 @ 14:56:09
Postat av: sandra

det kanske är ett vittne som har en mögelblogg? det kanske ingår i deras trosuppfattning, att man ska fotografera möglande mat och dela med sig till världen? eller det kanske är ett radioprogram eller liknande som har samma namn? öh?

2011-01-27 @ 19:40:59
Postat av: Emil the Emil the Emomilol

Hmmmmmmmmmm.

Jag tror i så fall som starkast på förslag nummer ett (1).

Jag tror INTE att det ingår i deras trosuppfattning att starta en mögelblogg, ännu mindre tror jag att det är någon annan än just Jehovas Vittnen som startat den, eftersom att det stod mer saker som hade med Gud att göra än vad det stod om mögel på deras hemsida. De kanske har insett att ingen går in på deras hemsida, så de känner att de kan slänga upp lite vad fan de vill. Kanske.

ÖH?

2011-01-28 @ 02:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0