25/2 - dag 64

En känsla av...



...kommer vara dagens tema. Jag har tagit diverse foton på lite roliga fotoplatser, och alla bilder har temat "En känsla av...". Vissa av bilderna kommer få fler än en rubrik, då jag inte kunde bestämma mig för vilken som var bäst.
Ett par polare till mig tänkte raka av halva mitt skägg i lördags, när jag låg däckad. Tur att de inte gjorde det. Då hade jag nog slagit nån av dem. Eller i alla fall sagt till på skarpen.
Förra fredagen fick ni läsare en gåta av mig. Kommer ni ihåg?
"Vad är det som sitter på sidorna och bränner?"
Min bror Johan sa rätt svar. Det var ju förstås "Sideburns".

Nog talat om det. Här kommer bilder:

"En känsla av att ha en vän"/"En känsla av katthår"


"En känsla av tak"/"En känsla av lunarstorm-kool-kille-profilbild"


"En känsla av en kändis"


"En känsla av att vara djupt imponerad"


"En känsla av New York" (Personlig favorit)


"En känsla av ett nytapetserat sovrum"


"En känsla av Disco"


"En känsla av att vara viktig"



Zoom:
"En känsla av att vara riktigt viktig"


Jaha. Det var dagens bilder det. Nu har jag citerat "Varan-TV" två gånger under detta blogginlägg, och då kan jag ju lika gärna ta ett tredje, som är en gammal favorit:

Reportern Nils Thynell gör ett reportage om knark. Han har intervjuat knarkare och statsminister Carl Bildt, och nu är det dags för nästa intervju:
Nils Thynell: "Men vad gör då polisen, den s.k. tredje statsmakten åt narkotikamissbruket i samhället?"
Poliskonstapel Bill Åkesson: "Ja, vi knarkar i alla fall inte. Eller hur?"
Poliskonstapel Bull Åkesson: "Nänä."
Nils Thynell: "Vad gör ni då?"
Poliskonstapel Bill Åkesson: "Vi kör mest omkring i vår bil och så."
Nils Thynell: "Okej. Kör försiktigt då!"
Poliskonstapel Bull Åkesson: "Okej!"
Nils Thynell: "Hejdå."

De vinkas av och poliserna kör iväg.

SÅ JÄVVLA SKÔJJ!

Nu drar jag och handlar. Vi ses igen om en gammal vecka. Okej?
Bra. Tack.
Pyss!
//Emil

Kommentarer
Postat av: Johan

Heyheyhey! Håll don jävla häst! TRE gånger!??!?!?!?!??!

Jag lyckas bara id:a tvååååååå!

Kanske är det för att jag är i mitt huvud dum.

Hejdå roliga killen.

2011-02-25 @ 13:59:14
Postat av: Johan

PS1. Jag menar att du ska hålla DIN jävla häst. Inte don.



PS2. Viktigheten var min favvo.



PS3. Playstation tre.

2011-02-25 @ 14:01:20
Postat av: Emomilol

JOOHAN!

Du är inte dum. Du är kanske bara lite ouppmärksam. Eller också är det kanske lite dolt. Men de tre är: Dialogen i slutet av inlägget, vad jag skulle gjort om de hade rakat av mitt skägg (alltså slagit nån av dem. Eller åtminstånde sagt till på skarpen) och den sista är faktiskt min personliga favorit: "En känsla av New York", som ett av deras avsnitt i säsong 2 hette.

Klara besked!

Hejdå, din gamla storebror!

2011-02-25 @ 14:18:09
Postat av: Patrik

Varan-TV is da shiet! Detta menas såklart i en positiv bemärkelse. Död åt dem som påstår motsatsen. DÖD!

2011-02-25 @ 14:59:49
URL: http://padraig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0